W nieustannej trosce nad poprawą jakości usług zdrowotnych polskich szpitali od początku marca powołani przez Narodowy Fundusz Zdrowia ankieterzy będą kontaktować się z wybranymi pacjentami w celu przeprowadzenia krótkiego rozeznania.
Tego typu zabieg ma na celu wytypowanie mocnych i słabych stron polskiego systemu zdrowia. Według służby zdrowia rozmowa ma zająć chwilę, a podczas niej pracownicy zadają 9 pytań. Dotyczą one między innymi:
- jakości pokarmów, które były wydawane podczas pobytu
- jakości kontaktu ze służbą medyczną na oddziale
- reakcji personelu medycznego na ból osoby chorej
- informowania pacjenta o ryzyku związanym z przyjmowaniem danego leku
- wsparcia emocjonalnego ze strony opieki medycznej
- czystości pomieszczeń szpitalnych
- zachowania procedur związanych z ciszą nocną
- informowania i decydowania o krokach związanych z leczeniem
- ogólnej oceny obsługi szpitala
Co ważne, osoby wykonujące telefon gwarantują pełną anonimowość. Dane, którymi dysponują odnoszą się jedynie do rodzaju płci oraz terminu pobytu – są więc wolne od wszelkich informacji związanych z danymi osobowymi.
Wyniki zebrane na podstawie ankiet pozwolą zmodernizować najsłabsze aspekty związane ze stanem placówek medycznych.