Byłeś w szpitalu? Spodziewaj się telefonu

W nieustannej trosce nad poprawą jakości usług zdrowotnych polskich szpitali od początku marca powołani przez Narodowy Fundusz Zdrowia ankieterzy będą kontaktować się z wybranymi pacjentami w celu przeprowadzenia krótkiego rozeznania.

XDTLPHN

Tego typu zabieg ma na celu wytypowanie mocnych i słabych stron polskiego systemu zdrowia. Według służby zdrowia rozmowa ma zająć chwilę, a podczas niej pracownicy zadają 9 pytań. Dotyczą one między innymi:

  • jakości pokarmów, które były wydawane podczas pobytu
  • jakości kontaktu ze służbą medyczną na oddziale
  • reakcji personelu medycznego na ból osoby chorej
  • informowania pacjenta o ryzyku związanym z przyjmowaniem danego leku
  • wsparcia emocjonalnego ze strony opieki medycznej
  • czystości pomieszczeń szpitalnych
  • zachowania procedur związanych z ciszą nocną
  • informowania i decydowania o krokach związanych z leczeniem
  • ogólnej oceny obsługi szpitala

Co ważne, osoby wykonujące telefon gwarantują pełną anonimowość. Dane, którymi dysponują odnoszą się jedynie do rodzaju płci oraz terminu pobytu – są więc wolne od wszelkich informacji związanych z danymi osobowymi.

Wyniki zebrane na podstawie ankiet pozwolą zmodernizować najsłabsze aspekty związane ze stanem placówek medycznych.

 

Powiązane artykuły